eshop
4 δευτερόλεπτα.
Αυτός είναι ο χρόνος που έχετε για να δείξετε σε κάποιον επισκέπτη της ιστοσελίδας ή του eshop σας τι κάνετε και ποιο είναι το επόμενο βήμα που πρέπει να ακολουθήσει.
Αν δεν καταφέρετε να πουλήσετε μέσα σε 4 δευτερόλεπτα κάτι κάνετε λάθος.
Εγώ – Εσείς – όλοι μας!
Να «πουλήσετε» όμως τι;
Δεν αναφέρομαι στο προϊόν ή την υπηρεσία σας.
Όχι. Αναφέρομαι στο επόμενο βήμα! Αυτό πρέπει να «πουλήσετε».
Το επόμενο βήμα μπορεί να είναι απλά να συνεχίσει να διαβάζει παρακάτω – ή να σηκώσει το τηλέφωνο και να σας καλέσει – ή να συμπληρώσει μια φόρμα – να διαβάσει κάποιο άρθρο σας ή να αφήσει το email του για να κατεβάσει ένα eBook.
Θα πρέπει όμως το επόμενο βήμα να είναι ξεκάθαρο.
Μην ξεχνάτε ότι απέχει μόλις ένα click μακριά από το να φύγει και ίσως να μην επιτρέψει ποτέ ξανά.
4 δευτερόλεπτα έχετε επίσης περιθώριο και στο Youtube για να δείξετε την διαφήμιση σας πριν κάποιος πατήσει το κουμπί skip για να δει το video.
Ενώ στο Instagram για να κάνουμε story κάποιο video δεν μπορεί να ξεπερνάει τα 15 δευτερόλεπτα.
Ξέρουμε επίσης ότι οι άνθρωποι πλέον σκανάρουν. Δεν διαβάζουν.
Φίλος δημοσιογράφος με news-portal μου έλεγε ότι από τα στατιστικά του στο google analytics, βλέπει ότι το 80% των ανθρώπων διαβάζει μόνο τον τίτλο και ποτέ δεν μπαίνει να διαβάσει το άρθρο.
80%! Είναι μεγάλο το νούμερο.
Όλα αυτά δείχνουν κάτι σημαντικό.
Ότι ο “χρόνος της προσοχής” (attention span) των ανθρώπων όλο και μειώνεται! Είναι κάτι που συμβαίνει – δεν είναι θεωρητικό.
Όταν κάνουμε μια διαφήμιση στο Facebook ή Instagram αυτός που την βλέπει μπορεί εύκολα να κάνει scroll και να πάει παρακάτω (εδώ έχετε λιγότερο από 4 sec).
Η ευκολία σήμερα του καταναλωτή να εντοπίσει τι είναι διαφήμιση και να την «προσπεράσει» είναι πολύ μεγάλη.
Οπότε τι κάνουμε;
Πώς θα τραβήξουμε την προσοχή και το ενδιαφέρον των ανθρώπων ώστε να διαβάσουν το «μήνυμα» μας;
Τι πρέπει να περιέχει αυτό το σύντομο μήνυμα για να κάνει κάποιον να σταματήσει ότι έκανε και να δώσει την προσοχή του σε εμάς;
Ως επαγγελματίες, το να γνωρίζουμε πως θα το καταφέρουμε αυτό σήμερα, ίσως περισσότερο από ποτέ, είναι μια από τις σημαντικότερες ικανότητες που μπορούμε να κατέχουμε!
Είναι κάτι σαν super-power!
Εάν δεν γνωρίζουμε πως θα το κάνουμε – το καλύτερο προϊόν του κόσμου να έχουμε, δεν θα καταφέρουμε να πάμε πολύ μακριά.
Θα πρέπει λοιπόν να μάθουμε πώς θα τραβάμε την προσοχή και το ενδιαφέρον των ανθρώπων μέσα από τους τίτλους μας, τα κείμενα μας και γενικότερα τα μηνύματα μας.
Μηνύματα που έχουμε στις δημοσιεύσεις μας στα Social, στις διαφημίσεις μας, στα Email μας, ακόμα και στα Φυλλάδια μας.
Και πως το καταφέρνουμε αυτό; Πως γράφουμε μηνύματα που τραβούν την προσοχή και το ενδιαφέρον των ανθρώπων;
Από την εμπειρία μου θα σας πω ότι για να το καταφέρετε θα πρέπει να μιλήσετε για «Προβλήματα».
Τα πάντα ξεκινούν με ένα πρόβλημα.
Οι πελάτες σας έχουν προβλήματα (όλοι μας έχουμε). Εάν θέλετε να τραβήξετε το ενδιαφέρον τους, δεν αρκεί να μιλάτε για το προϊόν σας και πόσο καλό είναι. Όλοι αυτό κάνουν.
Μιλήστε για το «πρόβλημα» που λύνει. Τα προβλήματα τραβούν το ενδιαφέρον – όχι οι λύσεις.
Θα μιλήσετε και για το προϊόν σας – στην συνέχεια όμως. Είπαμε αρχικά θέλουμε να τραβήξουμε την προσοχή και το ενδιαφέρον των ανθρώπων.
Μιλήστε για ένα «Συγκεκριμένο Πρόβλημα» όπως το αντιλαμβάνεται ο πελάτης σας. Μόνο έτσι θα τραβήξετε το ενδιαφέρον του.